Гратись і розвиватись по-сучасному …

Друк

Гра – це спонтанна, природжена, повна радості своєрідна діяльність дитини, яка відбувається не заради якої-небудь зовнішньої мети, а для власного задоволення, для елементарної дії. У грі дитина вчиться не лише швидко спостерігати, але й успішно діяти, критично думати й оцінювати навколишню ситуацію.

Гра сприяє вихованню, навчанню, відпочинку, відновленню сил, емоційному зарядженню, коригуванню набутого досвіду. Гра для дитини – це обставини, в яких вона почувається вільно, розкуто, емоційно піднесено. Саме в такій невимушеній ситуації, помітно для себе без напруження і втоми діти набувають соціального досвіду, вчаться думати, працювати, творити.

Враховуючи те, що одним із пріоритетних напрямів діяльності дошкільних навчальних закладів є формування у вихованців навичок спілкування і ефективної взаємодії з іншими дітьми, дорослими людьми, днями на базі ДНЗ «Веселка» с.Лука Мелешківська завідувач Валентина Бевз, методисти Комунальної установи «Вінницький районний методичний центр закладів освіти» Вінницької районної ради, Тетяна Григораш  і  Світлана Коваль, провели запланований семінар-практикум для вихователів середніх-старших груп та практичних психологів ДНЗ району, на тему: «Засоби освітнього впливу на особистість дитини: творча гра, художня література».

Мета заходу підвищити практичний та фаховий рівень педагогів району, щодо питань компетентності інноваційної діяльності. Розширити знання про практичне використання різних форм роботи, вправляти у вмінні використання у навчально-виховному процесі соціо-ігрової технології.

Під час теоретичної частини Світлана Анатоліївна наголосила про виховне значення творчої гри, що саме гра як провідний вид діяльності дитини поєднує в собі як загальні для будь-якої соціальної діяльності ознаки (цілеспрямованість, усвідомленість, активну участь), так і специфічні (свобода і самостійність, самоорганізація, наявність творчої основи, почуття радості й задоволення). Гра як метод розвитку, виховання і навчання організовує, розвиває дітей, розширює їхні пізнавальні можливості, виховує особистість.

Давно помічено, людина, яка в дитинстві достатньою мірою не залучалась до гри, в дорослому житті виявляє нестачу певних необхідних їй якостей і умінь. Отож, уміння створити ігрову ситуацію, перенести учасників в іншу, частково умовну, площину реальності, затримати плин часу і викликати захоплення – все це є виявом високого професіоналізму організатора ігрової діяльності.

З  допомогою різних видів діяльності реалізуються взаємовідносини дитини з об‘єктивною дійсністю, тому від змісту і характеру діяльності й залежить надбання дитиною конкретних властивостей, її психологічний розвиток, зазначила Тетяна Миколаївна.

Тетяна Григораш  ознайомила  присутніх з інноваційним  методом: «Лялька як персона: педагогічний підхід для соціального і психологічного розвитку дитини».  Адже, ляльки та історії, які вони розповідають, − це інноваційний педагогічний метод, який дає змогу в комфортний і незагрозливий спосіб усувати упередження і дискримінаційну поведінку.

Ляльки допомагають долати ізольованість, підтримують тих, хто потерпає від неї; дають змогу кожній дитині відчути себе частиною колективу. Заняття з ляльками підвищують рівень участі дітей, розвивають навички активного слухання, спонукають вихователів приймати відповіді кожної дитини і надавати позитивний зворотний зв'язок. Ця методика спрямована на розвиток про соціальної поведінки дитини, є ефективною для дітей від 3-9 років.

У практичній частині педагогічної майстерні, педагоги ДНЗ району мали нагоду обмінятися досвідом роботи  –  «Я роблю це так» ...

Збірку інтерактивних ігор та комп’ютерних вправ,  як засіб позитивного впливу на розвиток психічних процесів дошкільників, продемонструвала Ірина Савицька, практичний психолог ДНЗ «Казка» смт Стрижавки, яка є автором електронного посібника «Граюсь і розвиваюсь по-сучасному».

Ознайомила з перспективним передовим педагогічним досвідом  педагогів ДНЗ «Веселка» с. Лука-Мелешківська Олена Шевчук, вихователь-методист, «старший вихователь» ДНЗ «Веселка» с. Лука-Мелешківська.

Оксана Ладанюк, вихователь ДНЗ «Веселка» с. Лука –  Мелешківська, презентувала власний проект: «Люби, знай, оберігай свій рідний край!». Присутні мали нагоду бути учасниками гри стратегії:  «Формуємо еколого - народознавчий досвід дошкільнят».

Як саме формує екологічну компетентність дітей дошкільного віку засобами народних природознавчих традицій, показала у відео презентації Світлана Базалицька, вихователь  ДНЗ «Веселка» с. Лука –  Мелешківська. А також, Світлана Володимирівна ознайомила  учасників із застосуванням квест-технологій в освітньо-виховному процесі з дітьми старшого дошкільного віку.

Людмила Бондарєва, вихователь  ДНЗ «Веселка» с. Лука –Мелешківська, є автором довготривалого проекту: «Вода – найцінніший скарб людини - бережіть її!».

Людмила Анатоліївна  є укладачем збірки екологічних казок вигаданих дітьми, разом з батьками. Працюючи над написанням екологічної казочки, кожна родина, ще більше, задумалась над причинами забруднення водойм і заходами їх охорони, навчились дбайливо ставитись до води і економити її. Можливо це, в майбутньому і вирішить глобальну проблему людства.

Адже, перед усім, ніж змінити світ - почни змінювати себе …

«Отже, актуальність даної проблеми викликана потребою психологів, педагогів, батьків у розробці ефективних методів психолого-педагогічного впливу на особистість дитини засобами ігрової діяльності з метою розвитку її інтелектуальних, комунікативних і творчих здібностей», підвела підсумок Світлана Коваль методист КУ «Вінницький районний методичний центр закладів освіти» ВРР.